dimarts, 2 de novembre del 2010

El hòbbit, de Tolkien

Saludem amb entusiasme aquesta reedició de El hòbbit, en català. És de La Magrana (RBA), de la col·lecció L'esparver. Aquesta novel·la ja es pot cosiderar un clàssic. La va escriure J.R.R.Tolkien l'any 1937. L'acció es situa en els mateixos paratges i amb semblants protagonistes que El Senyor dels Anells, publicat per primera vegada el 1954.
A l'escola el teníem com a llibre de lectura col·lectiva a 7è d'EGB, mireu si en fa d'anys! Enguany l'hem començat a llegir els mestres en veu alta, a la classe de 6è. Cada matí un trosset, amb la participació de la Marga, en Batet, la Marta i la Mariona. Les Guineus escolten atentament i cada dia els agrada més. La traducció de Francesc Parcerisses no és senzilla de vocabulari, però si no el llegeixes tu sinó que te'l llegeixen els mestres la comprensió és més fàcil.

Us escanejo uns quants dibuixos que els nens i nenes de 6è han fet dels protagonistes de El hòbbit. Podeu reconèixer Gollums, Bilbos i Gandalfs. A mesura que passin les setmanes aniran representant la resta de personatges tal com se'ls imaginen.
 








































Us recomanem molt i molt aquesta novel·la, sobretot a tots els nostres ex-alumnes que sou a la Secundària.


6 comentaris:

julia armangué ha dit...

que xulo !!!!

jo ja els he vist al 3r pis estan en el passadis penjats i ja em sonaven quan em llegia el bloc

la bibliotecària ha dit...

Exacte, Júlia. El passadís està ple de Gollums. I demà penjarem els vint-i-sis Gandalfs, que també faran molt bonic. Després potser els Bilbos, no ho sé...

Maria M 6è ha dit...

encara que l'estiguem llegint jo ja el tinc apuntat a la carta dels reis, es xulíssim!!!

Ester ha dit...

M'agrada molt que el trobis xulíssim Maria. No és un llibre fàcil d'entendre, però sí que és molt emocionant.

Anònim ha dit...

dibuixeu molt bé, nens i nenes!

Paula Boix ha dit...

Jo he vist els dibuixos penjats al passadis.
M'han agradat molt tots.