divendres, 10 d’agost del 2012

Biblioteques, a Islàndia (i 3)

No es tracta d'una biblioteca, sinó d'un bar restaurant per a amants dels llibres: Glaetan. Fixeu-vos que la a i la e són una única vocal, al nom de l'establiment. És una de les lletres de l'alfabet islandès desconegudes per a nosaltres.


Al número 19 de Laugavegur, el carrer comercial de Reykjavik, artèria principal per on s'acaba passant un i mil cops al dia, hi vam trobar aquest bar que ens recordava aquell Cristal City de Barcelona dels anys vuitanta. Una combianació ente bar-restauarant-biblioteca, amb una atmosfera agradabilíssima que convidava a passar-hi l'estona.
Bar a la planta baixa
Menjador del restaurant al primer pis

2 comentaris:

Ester ha dit...

Mariona m'agrada molt la teva cerca de biblioteques islandeses. Aquestes no les vaig veure, però sí que en vaig trobar una a Selfoss. També era ben bonica com aquestes, si trobo alguna foto te l'envio!
A mi també em va fer molta gràcia el seu alfabet i sobretot la quantitat de consonants que hi ha en una mateixa paraula en comparació amb les vocals.
Ara toca rellegir el llibre d'en Jules Verne, "Viatge al centre de la Terra".

la bibliotecària ha dit...

Ester, no dubtis a enviar-me les fotos de la biblioteca de Selfoss!!! Ho publico, segur.
Tu el tens, el Juli Verne aquest? Jo el busco...