dimarts, 12 d’abril del 2016

Els 10 consells de Joan Boher a les famílies


Vam escoltar en Joan Boher dijous passat a la biblioteca Clarà. Parlava sobre com educar els fills en el gust per la lectura.


Va  donar una desena de consells a pares i mares que intentarem resumir-vos aquí:

1.  Sigueu una família lectora: prediqueu amb l'exemple
2.  Expliqueu contes als fills
3.  Acompanyeu-los en la lectura, llegiu plegats
4.  Feu que triïn els llibres que els agraden
5.  Ajudeu-los a construir la seva biblioteca pròpia
6.  Feu que siguin usuaris de la biblioteca pública
7.  Compreu llibres a la llibreria amb ells: serà una inversió
8.  Acompanyeu-los a altres activitats culturals: cinema, teatre, museu, concert, circ...
8.  Animeu-los a escriure
9.  Feu activitats d'animació lectora: teatralització, el conte us l'expliquen ells...
10.Respecteu el seu dret a no llegir

Potser direu que no ens descobreix res que no sabíem. Però va bé que algú ens ho recordi de tant en tant.

1 comentari:

Unknown ha dit...

M'ha agradat molt aquest article! Estic molt d'acord amb tots els consells! Vull destacar que és molt important deixar escollir als nens els llibres que volen llegir, sinó és molt difícil motivar-los a la lectura. Gràcies a la magnífica biblioteca de l'Orlandai jo vaig tenir l'opció de llegir el que em venia de gust!

Una abraçada!
Júlia Carrasco