dilluns, 8 de febrer del 2010

Michael Morpurgo

La primera entrada d'aquest bloc, ara fa molts mesos, va ser dedicada al llibre Gol, de Michael Morpurgo. És un llibre que no ens cansem de recomanar als nens i nenes del Cicle Superior de Primària, i que agrada molt a tothom.







Però abans se n'havien publicat uns altres dos, d'aquest autor anglès, encara més bons. Un és El regne de Kensuke, que actualment està exhaurit, però que és una joia de llibre. l'altre, L'espasa adormida, també molt bo.









Els protagonistes dels tres llibres són nens -mai nenes, ai!- que viuen alguna situació difícil, sovint una mica dramàtica. Tots tres desperten emocions en les persones que els llegeixen, però no són gens carrinclons, al contrari, són molt bonics.

Us els recomano molt i molt, els llibres de Michael Morpurgo. La majoria estan il·lustrats per Michael Foreman, un boníssim autor anglès. També ha escrit contes per nens i nens més petits, com El dofí d'en Lluís, excel·lent, i d'altres. El que sap greu és saber que al Regne Unit aquest autor ha publicat moltes novel·les infantils i juvenils, i allí és molt reconegut. Aquí, en canvi, només aquestes tres, -i una altra, molt anterior, El naufragi del Zanzíbar, que fa anys es va exhaurir- i molt difícils de trobar.

No us les deixeu perdre!

4 comentaris:

Júlia. 5è, Guineus ha dit...

Jo he llegit "El regne de Kensuke".
He llegit llibres. però "Gol" i "El regne de Kensuke" han sigut uns dels millors, m'han encantat. Crec que només em falta llegir un d'aquests llibres de Michael Morpurgo.

Unknown ha dit...

jo fa pocs dies vaig llegir-me "El regne de Kensuke".Es una historia molt emocionant i bonica.Li dono les gracies a una amiga de la meva classe per recomanar-me aquest llibre

Bru, de Guineus ha dit...

Jo els he llegit tots i ara estic llegint El regne de Kensuke, i la veritat és que tots els que he llegit m'han encantat. M'agrada molt la forma que té d'escriure en Michael Morpurgo.
Però no només l'autor, sinó que els dibuixos també són perfectes.
M'està agradant molt el Regne de Kensuke.
Us recomano tots els llibres de M. Morpurgo.
Mariona, per cert, l'il·lustrador sempre és el mateix?

la bibliotecària ha dit...

Bru, m'ha agradat molt el teu comentari!
Tal com diu el text inicial, l'autor de les il·lustracions dels llibres de Morpurgo sempre és Michael Foreman, un dibuixant que a mi, Bru, també em sembla boníssim