dimarts, 18 de gener del 2011

Els cent anys d'en Massagran


Ahir vam inaugurar l'exposició d'en Massagran!
Mireu-lo, ens dóna la benvinguda a la porta de l'escola. I si us hi fixeu bé, veureu que li hem fet un pastís d'aniversari.












La majoria d'aquests llibres són dels anys trenta. Però n'hi ha un que té cent anys!
Vam rebre la visita d'en Ramon Folch i Camarasa, que ens va parlar de la figura del seu pare, en Josep M. Folch i Torres, de l'il·lustrador Joan Junceda, del setmanari En Patufet, de l'adaptació del Massagran a còmic que va fer ell mateix amb en Josep M. Madorell... i de moltes més coses. Als seus vuitanta-tres anys, en Ramon Folch i Camarasa és un home molt afable i ple de vitalitat



Tots els cursos de Primària van anar passant per la biblioteca i els mestres els van explicar, o llegir, un fragment del Massagran



10 comentaris:

Anònim ha dit...

Quins llibres més antics teniu? Són de la vostra biblioteca? Com podeu tenir llibres tan antics?

andreu 6è ha dit...

m'impresiona molt que el massagran fos el primer llibre català que no hi hagues bo i dolent. I crec es impresionant que encara fagi tonteries!

Anònim ha dit...

Crec que no tots els de l'exposició són de la biblioteca; alguns són de col·leccions personals. A la biblioteca hi ha alguns llibres antics, amb diferents orígens. La bibliotecària et sabria explicar millor d'on vénen. Un cop es va fer una petita exposició sobre la història de la biblioteca. Una suggerència per a la bibliotecària: fes un petit llibre sobre la història de la biblioteca! Reina

julia armangue ha dit...

jo tinc moltes ganes de que l'enrica acabi el capitol .
Va ser molt divertit!!!!!!!

la bibliotecària ha dit...

La nostra biblioteca es fa iniciar l'any 1956. Aleshores érem l'escola Talitha. Com que no hi havia gaire llibres en català les mestres en van regalar de casa seva. Tenim força llibres d'aleshores, dels anys trenta, abans de la guerra, aportacions personals d'aquestes mestres.
A l'exposició dels llibres de Folch i Torres n'hi ha dos del nostre fons històric. A més,hem tingut aportacions de quatre famílies.

pol ha dit...

Jo penso que el llibre de Massagran es un llibre divertidissim amb moltissimes aventures, jo el recomano per a totes les edats.

Júlia, de 6è ha dit...

Trobo molt fort que en Massagran ja faci cent anys!!! Jo encara me’n recordo de les aventures que passava. Eren molt divertides (bé, encara ho són)

bruno ha dit...

M´ha agradat que ens llegiu el Massagran perque jo crec que es un llibre molt divertit i a més ens saltem clase (je, je)

Paloma ha dit...

Jo dic exactament el que diu la Júlia: era xulíssim escoltar com explicava l’Enrica. M’encantava, sobretot, el gos del Massagran. Jo me’l vull tornar a llegir!

Fiona Cabot ha dit...

A mi em va encantar quan m'el van llegir a 1er el MASSAGRAN ,i tambe quan la Gemma i la Carme ens van llegir fragments.