dissabte, 10 de novembre del 2012

Altre cop La Poesia Encantada

Vam tornar a Caixafòrum,  ara amb el grup de 5è, els Marsupilamis.


De nou la Mariona Sagarra ens va obsequiar amb la seva veu i les seves magnífiques idees per fer estimar la poesia als nens i nenes.
Aquest cop, els poemes triats per la Mariona varen ser:


La tortuga
El guerrer caigut
dessota l’escut
emparant-se, es fuga.
Cautelosament
s’arrossega, lent
com una tortuga.
Pere Quart


La cadernera
Vet aquí una cadernera
que refila en estranger.
I, quan canta, diu que té
xufarraina xufarrera.
Miquel Desclot


La papallona
- Què ensenya na Papallona?
- A pintar tot de flors,
a somiar una lluna rodona
i a passejar-hi colors.
Josep Maria Sala-Valldaura


El gripau
Ets àgil, ets au,
s’eixampla ton cau,
les ales espolses
i voles suau
per un cel de molses.
Somia el gripau
i passa hores dolces.
Pere Quart


El gall
Si jo oblidés ma cantera
en arribant el matí,
qui sap si el sol tornaria
cap més matinada a eixir?
Josep Carner

No deixeu d'escoltar les cançons que els Marsupilamis van compondre i interpretar:

2 comentaris:

Arianne Faber ha dit...

A mi m'ha agradat molt escoltar auests poemes cantats! Són divertits i casi no es nota que sigui poesia, pesò si t'hi fixes es nota una mica. Funny, com diuen en anglès.
El que m'estranya és que no estigui al blog de marsupilamis i en canvi estigui aquí. Potser és perquè la poesia la relacioneu amb els llibres de biblioteca.
És divertit escoltar als nens cantar!
(la meva filla m'ha ajudat a escriure això)

la bibliotecària ha dit...

Tens raó, Arianne, podria estar al bloc del cicle superior. Però per el motiu que tu dius, que és una entrada de poesia, ho vaig posar aquí.
Benvinguda al club de comentaristes del bloc! ràcies, Lola
Mariona