diumenge, 16 d’agost del 2009

I pel·lícules per a adults, també


















I pels encara més grans, "Millennium I", l'adaptació cinematogràfica de "Els homes que no estimaven les dones", el primer volum de la trilogia de Stieg Larsson. Us agradarà si heu llegit la novel·la, encara que només sigui per veure com s'ha fet la versió en pel·lícula, si els personatges, els ambients i les situacions són semblants a les que cadascú s'havia imaginat... Per a mi, el que falla és el protagonista masculí, no té res a veure amb el que jo tenia dins el meu cap. En canvi, la Salander és més fidel a la descripció de Stieg Larsson.
Ara bé, si no heu llegit el llibre, el film, per ell mateix, no és prou consistent. Tot succeeix molt de pressa, les relacions entre les persones són superficials. Només és una pel·lícula d'acció més, una peli d'estiu.
L'altra, "Desgràcia", és l'adaptació de obra d'un autor amb Nobel de literatura, J.M. Coetzee. Quan vaig llegir la novel·la em va fer patir molt. Tant, que no m'he atrevit a veure el film. Em va semblar excel·lent una altra novel·la seva, "L'edat de ferro". Si no coneixeu aquest autor, comenceu per "L'edat de ferro", i repetireu. Destil·la esperança, confiança en la bondat del gènere humà, ben al contrari que "Desgràcia".
Us deixo l'enllaç amb el tràiler, per anar fent boca:

1 comentari:

lucia palazzi ha dit...

el meu pare s'ha llegit el llibre i li ha agradat molt

un petò
lucia palazzi