dilluns, 12 d’agost del 2013

"M'encanta llegir", de Marc Parrot, Eva Armisén i Lila

El 2008 el Club Súper 3 va penjar aquest vídeo, emmarcat en una campanya a favor de la lectura que impulsava conjuntament amb el Departament de Cultura. Com que han passat cinc anys, és qüestió de tornar a promocionar-lo, no fos que algú no el conegués...



M'han transportat les paraules,
m'he ficat a dins dels altres,
he viscut la seva història
i he vist el que imaginaven.
 
He tret secrets d'algun savi,
trucs i encanteris fantàstics,
estranyes maneres de viure
que em fan petar de riure.
 
El cim més alt del planeta,
la lluna més maca i més plena,
el cap del més tocat de l'ala,
secrets de monstres i fades.
 
M'encanta llegir abans d'anar a dormir:
sense moure ni un peu puc arribar a tot arreu.
 
Llegint puc saber el que passava
quan una bruixa volava,
saber com fer anar una joguina.
Llegint puc saber com s'arriba
al cim més alt del planeta
la lluna més maca i més plena,
el cap del més tocat de l'ala,
secrets de monstres i fades.
 
M'encanta llegir abans d'anar a dormir
sense moure ni un peu puc arribar a tot arreu
i mai no sabreu d'allà on vinc perquè he estat llegint.

La lletra és d'en Marc Parrot i les il·lustracions d'Eva Armisén. 
Ell, com segurament sabeu, és músic, i autor de contes en col·laboració amb la seva companya. Aquest és un llibre seu sobre sentiments, que ens agrada especialment, però que a la biblioteca de l'escola no tenim. A la seva presentació els autors ens deien que l'havien creat pensant més en una lectura en família. Famílies, us el recomanem: